DIFICULTAT

RUTA CRONOMETRADA

Activa 24h/365 dies

Descripció de la ruta

Ruta circular amb sortida des de Can Pere Tià que recorre zones boscoses i senders que ens permetran gaudir de l’ascens al Puig Cargol i la vall de Bell-lloc. Ens situem a l’inici del camí de Can Pere Tià a prop del parc infantil i seguirem el camí creuant la riera. Continuem endavant i tot just haurem de girar a la dreta on ens endinsarem en una pineda, deixant la riera a mà dreta.

»Més...

Seguint la senyalització realitzarem tot el recorregut d’uns 12 km amb alguna pujada intensa i de dificultat tècnica alta, ja que podem trobar algun tram amb pedres, arrels i terreny irregular. Podrem veure el Molí de mas Xifra de Vall, el Santuari Santa Maria de Bell-lloc, la Font de Bell-lloc, el cim de Puig Cargol, Puig de la Cendrosa, Mas Ribot, Puig Ribot, cim i dolmen de Montagut i Puig Antoniet. Finalment, seguirem la pista principal fins arribar a l’enllaç amb el camí de Can Pere Tià per arribar al punt d’inici.

»Menys...

23/17°C

Espais d’interès

Puig Cargol

Situat a 357 m. trobarem dos vèrtex geodèsics, un d’ells amb una enorme base de formigó d’uns 4m d’alçada al què ens podem enfilar. Les vistes són molt limitades per la zona boscosa on es troba.

Cim i dolmen del Montagut

Es tracta d’una de les primeres elevacions de les Gavarres més marítimes amb unes bones vistes a 265 m d’alçada. El dolmen del Montagut, testimoni més antic del poblament humà a la vall de Bell-lloc, se situa en un lloc dominant amb una gran vista panoràmica. D’aquest monument megalític només ens en queden tres lloses, un d’elles amb un gravat en forma de creu realitzat a posteriori per tal de cristianitzar l’element.