DIFICULTAT

RUTA CRONOMETRADA

Activa 24h/365 dies

Descripció de la ruta

Ruta circular amb sortida des de Can Pere Tià que recorre zones boscoses i senders de la vall de Bell-lloc. Ens situem a l’inici del camí de Can Pere Tià a prop del parc infantil i seguirem el camí creuant la riera. Continuem endavant i tot just haurem de girar a la dreta on ens endinsarem en una pineda, deixant la riera a mà dreta.

»Més...

Seguint la senyalització realitzarem tot el recorregut de poc més de 8 km, amb pujades progressives i una dificultat tècnica moderada-alta, ja que podem trobar algun tram amb pedres, arrels i terreny irregular, on podrem veure el Molí de mas Xifra de Vall, el Santuari Santa Maria de Bell-lloc, la Font de Bell-lloc, el cim i el dolmen del Montagut. La baixada del cim al Castell del Vila-romà és la zona més tècnica de tot el recorregut on haurem d’extremar les precaucions. Finalment, seguirem la pista principal fins arribar a l’enllaç amb el camí de Can Pere Tià fins arribar al punt d’inici.

»Menys...

24/18°C
23/17°C

Espais d’interès

FOTO: Castell de Vila-romà.

Cim del Montagut

Es tracta d’una de les primeres elevacions de les Gavarres més marítimes amb unes bones vistes a 265 m d’alçada.

Dolmen del Montagut

Ens trobem davant el testimoni més antic del poblament humà a la vall de Bell-lloc. El dolmen del Montagut es situa en un lloc dominant amb una gran vista panoràmica. D’aquest monument megalític només ens en queden tres lloses, un d’elles amb un gravat en forma de creu realitzat a posteriori per tal de cristianitzar l’element.

Castell de Vila-romà

Construït als segles XI-XII, fins al 1276 va pertànyer a la família Alemany, a partir de llavors va ser venut al bisbe de Girona. Després de passar per unes quantes mans, les tropes franceses el van dinamitar el 1812, durant la Guerra de la Independència. De llavors ençà s’ha anat enrunant. De planta regular, és format per dues estructures concèntriques. A la part central, hi trobem un mur d’uns 10 m que devia correspondre a la torre de l’homenatge. De l'estructura exterior podeu veure una de les dues torres que devien guardar l’entrada, on podem observar els merlets rectangulars i les espitlleres. S’aconsella no entrar-hi a causa del seu precari i perillós estat de conservació.