DIFICULTAT

RUTA CRONOMETRADA

Activa 24h/365 dies

Descripció de la ruta

Ruta circular amb sortida del centre de la vila que recorre les pistes i corriols de la zona muntanyosa de la Vall de Bell-lloc i les Gavarres empordaneses. Circuit de nivell tècnic i distància moderada amb corriols de més dificultat per la zona de Fitor. Des de l’Oficina de Turisme recorrem tot el passeig en direcció sud i girem a la dreta pel C/ Nàpols fins a arribar al pont de la riera d’Aubí.

»Més...

Creuarem el pont i continuem pel carril bici de la dreta en direcció la Via Verda. Tot seguit passarem pel túnel que ens porta a la zona del Vila-romà i seguim el Camí de la Bell-lloc. Un cop passem pel municipi de Vall-llobrega, ens endinsarem en la pista de sorra que creua el C/ dels Vilar i que s’endinsa en la pujada de Can Fina. A partir d’aquí seguirem la ruta a través de pistes i corriols que ens faran arribar a l’Església de Santa Coloma de Fitor passant pel Puig Agudell, Puig Blanc, Coll de Vicenç, Puig de Cal Carrony, Coll de Tramuntana, Puig Navic, Can Vidal, Mas Calç i Mas Torrent. Continuarem el recorregut pel camí que voreja el Puig d’en Ribot, on veurem també el Castell del Vila-romà, el Mas Antoniet amb l’antiga resclosa i el forn que el caracteritzen, fins arribar a Palamós a través de la riera d’Aubí. Finalment, girarem pel pont del carril bici en direcció Sant Antoni de Calonge per tornar a creuar la riera a través del túnel. A partir d’aquí seguirem en direcció el punt de sortida de Palamós gaudint de les vistes de la badia i el seu meravellós entorn.

»Menys...

Espais d’interès

FOTO: Fitor.

La Vall del Bell-lloc

Espai natural de la zona de les Gavarres marítimes del Baix Empordà. Permet recórrer elements d’interès com el Molí de Mas Xifra, el Forn del Mas Antoniet, el Santuari Santa Maria de Bell-lloc i el Castell del Vila-romà.

Fitor i l’església de Santa Coloma de Fitor

Indret tranquil i amb encant situat al mig del bosc al cor de les Gavarres. Hi podem trobar el nucli dolmènic més dens de la zona, i un dels principals de Catalunya, amb el dolmen dels Tres Peus, el de Tres Caires i el de la Serra d’en Calç. L’església, d’origen romànic, és l’element més simbòlic del terme, i es caracteritza pel seu gran campanar visible des de bona part del massís.